Search
Close this search box.

Μηχανισμός Έγκαιρης Προειδοποίησης – Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για τη ρύθμιση οφειλών

21 Δεκεμβρίου, 2021

Στα πλαίσια των διατάξεων (άρθρα 1-4) του ν. 4738/2020 (ΦΕΚ 207/Τ.Α’/27.10.2020), περί ρύθμισης οφειλών και παροχής δεύτερης ευκαιρίας, που προβλέπουν τη θέσπιση διαδικασίας πρόσβασης οφειλετών σε σαφή και διαφανή εργαλεία έγκαιρης προειδοποίησης, τα οποία μπορούν να εντοπίζουν περιστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε αφερεγγυότητα και να επισημάνουν στον οφειλέτη την ανάγκη άμεσης αντίδρασης, περιλαμβάνεται και ο ηλεκτρονικός «Μηχανισμός Έγκαιρης Προειδοποίησης» του οφειλέτη, η ενεργοποίηση του οποίου ανακοινώθηκε με το από 8 Δεκεμβρίου 2021 Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών προς υλοποίηση για πρώτη φορά στη χώρα μας και εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1023/2019 με σκοπό την πρόληψη υπερχρέωσης των νοικοκυριών και επιχειρήσεων μέσω του εντοπισμού περιστάσεων που μπορεί να οδηγήσουν σε αφερεγγυότητα.

✔ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗΣ

Ηλεκτρονικός Μηχανισμός Έγκαιρης προειδοποίησης οφειλετών για φυσικά και νομικά πρόσωπα που υλοποιείται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας www.keyd.gov.gr  ή www.ofeiles.gov.gr μετά από άδεια του ενδιαφερομένου προς την εποπτεύουσα αρχή για την αναζήτηση, πρόσβαση, συλλογή, επεξεργασία και διασταύρωση δεδομένων που τον αφορούν προκειμένου να προσδιορίσει το επίπεδο του κινδύνου αφερεγγυότητας, να κατατάξει τον ενδιαφερόμενο σε ένα από τα επίπεδα αυτά και να αποτυπώσει προτάσεις για την αντιμετώπιση του κινδύνου.   

✔ ΣΤΑΔΙΑ- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

– ΑΙΤΗΣΗ. Ο ενδιαφερόμενος οφειλέτης υποβάλει αίτηση στον Μηχανισμό Έγκαιρης Προειδοποίησης μέσω ως άνω ψηφιακής πλατφόρμας www.keyd.gov.gr ή www.ofeiles.gov.gr , μέσω της οποίας παρέχει τη συναίνεσή του για την άρση του απορρήτου με σκοπό την αναζήτηση και συλλογή στοιχείων και δεδομένων που τον αφορούν.

– ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΟΦΕΙΛΕΤΗ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΑΦΕΡΕΓΓΥΟΤΗΤΑΣ. Ο οφειλέτης κατατάσσεται από την ψηφιακή πλατφόρμα, μετά από τη σχετική επεξεργασία των οικονομικών του στοιχείων (π.χ. κάλυψη βραχυπρόθεμων οφειλών) σε ένα από τα τρία επίπεδα κινδύνου αφερεγγυότητας (χαμηλό- μέτριο – υψηλό).

– ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ. Στην περίπτωση κατά την οποία ο οφειλέτης καταταχθεί σε μέτριο ή υψηλό επίπεδο κινδύνου και αν το επιθυμεί αιτείται μέσω της ανωτέρω ψηφιακής πλατφόρμας τον προγραμματισμό της πρώτης συνάντησης για να λάβει δωρεάν υπηρεσίες ενημέρωσης , αφού συμπληρώσει ειδικό ερωτηματολόγιο και επισυνάψει τυχόν στοιχεία , που δεν είναι ψηφιακά διαθέσιμα, για να μελετηθούν από εμπειρογνώμονες οι οποίοι και θα ενημερώσουν τον οφειλέτη.

✔ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΣΕ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ

Τα νοικοκυριά μπορούν να απευθυνθούν σε 52 Κέντρα- Γραφεία Ενημέρωσης και υποστήριξης Δανειοληπτών, οι υπάλληλοι των οποίων επικοινωνούν μαζί τους εντός 10 ημερών για να προγραμματίσουν την πρώτη συνάντηση ( δια ζώσης ή διαδικτυακά) προκειμένου να

– Ενημερωθούν για το νομικό πλαίσιο και τους γενικούς όρους των δανειακών συμβάσεων και των συμφωνιών ρύθμισης οφειλών

– Να κατανοήσουν τους όρους δανειακών συμφωνιών ρύθμισης οφειλών

– Να ενημερωθούν για την κατάρτιση οικογενειακού προγραμματισμού με σκοπό την τήρηση ρύθμισης αποπληρωμής οφειλών

✔ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ -ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ

Οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες μπορούν να απευθύνονται στους Επαγγελματικούς Φορείς –  Επαγγελματικά Επιμελητήρια, Επαγγελματικούς Συλλόγους και Ινστιτούτα Θεσμικών Φορέων –   αρμόδιος εκπρόσωπος των οποίων επικοινωνεί μαζί τους εντός 10 ημερών για να προγραμματίσουν την πρώτη συνάντηση (δια ζώσης ή διαδικτυακά) προκειμένου να

– Ενημερωθούν για το νομικό πλαίσιο και τους γενικούς όρους των δανειακών συμβάσεων και των συμφωνιών ρύθμισης οφειλών

– Λάβουν συμβουλευτική επιχειρηματική υποστήριξη (όπως συμβουλές ηγεσίας, προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών, εύρεσης νέων αγορών και πελατών ή προμηθευτών, διερεύνησης της δυνατότητας συνεργασίας ή χρηματοδότησης από εθνικά ή ευρωπαϊκά προγράμματα επιδότησης)

– Λάβουν συμβουλευτική επιχειρηματική καθοδήγηση ( όπως παρουσίαση εναλλακτικών παραγωγικών μοντέλων σύμφωνα με τις τάσεις της αγοράς και τις τεχνολογικές εξελίξεις, επισήμανση της τήρησης των λογιστικών αρχών)

– Υποστηριχθούν στην ενδυνάμωση της επιχειρηματικής σκέψης και κουλτούρας (όπως αλλαγή νοοτροπίας μέσω της αποφυγής υπερχρέωσης, ρεαλιστικού σχεδιασμού και επιμόρφωσης του επιχειρηματία)

– Λάβουν εμψύχωση ( όπως ψυχολογική) για να δοθεί η δυνατότητα διαλόγου.

✔ ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ

Η ψηφιακή πλατφόρμα εποπτεύεται από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους ( ΕΓΔΙΧ), από την οποία και σχεδιάστηκε .

✔ ΣΤΟΧΟΙ

– Ολιστική και αποτελεσματική αντιμετώπιση του ιδιαίτερα σημαντικού προβλήματος του ιδιωτικού χρέους

– Στήριξη και πρόληψη υπερχρέωσης των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων

 

Ελεονώρα Αναγνώστου
Δικηγόρος
D.E.A. Droit Economique et Social
Université Paris IX – Dauphine

Σιούφας & Συνεργάτες | Γιώργος Σιούφας | Μάριος Σιούφας

Για να αποθηκεύσετε το άρθρο σε μορφή Pdf:

Για περισσότερες πληροφορίες

Επικοινωνήστε με τη γραμματεία της Διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσιών στο τηλ.: 213 017 5600, ή στείλτε mail στο info@sioufaslaw.gr και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας.

Μοιραστείτε το:

Θέλετε να συζητήσουμε περισσότερο για το άρθρο μας;
Συμπληρώστε τα στοιχεία επικοινωνίας σας
και εξειδικευμένος συνεργάτης μας
θα επικοινωνήσει μαζί σας σήμερα
μεταξύ 15:00 - 17:00.